Tuesday, November 04, 2008

Un poet. Cristian Bădiliţă

Astazi am descoperit un Poet. Un minunat Poet. Numele sau este Cristian Bădiliţă, nascut in 1968.
Istoric al creştinismului timpuriu, eseist, poet. Este doctor al Universităţii Paris IV-Sorbona cu teza Métamorphoses de l’Antichrist chez les Pères de l’Eglise (Paris, Beauchesne, 2005, premiul Salomon Reinach al Asociaţiei Eleniştilor din Franţa; trad. românească, Polirom, 2006). Cristian Bădiliţă este si coordonator al Septuagintei în cadrul New Europe College, Bucureşti. In plus, se bucură de titlul de Fellow al Istituto trentino di cultura (2002-2005) şi al Wissenschaftskolleg zu Berlin (2005-2006).
Trebuie sa mai spun ca are o serie de traduceri comentate din greacă şi latină: Evanghelii apocrife (ed. a IV-a, Polirom, 2007); Evagrie Ponticul, Tratatul practic. Gnosticul (ed. a II-a, Polirom, 2003); Patericul (ed. a III-a, Polirom, 2007) etc.
Mai jos aveti o mostra din poezia lui Cristian Bădiliţă. Va las sa-l descoperiti si voi, asa cum l-am descoperit si eu.
Multumesc fratelui meu, Andrei, pentru ca l-a adus in atentia mea.


Livada

Livada mea cu meri şi pruni gravizi
de-atâta ploaie te-ai făcut mireasă
întinsă pe-o cocoaşă mătăsoasă
păzită de trei câini şi doi molizi

din pulpa ta mănânc pe săturate
bacşişul morţii, lacrimi beau, tărie,
cu mâinile sub cap, întins pe spate
ca bunul Lazăr condamnat să-nvie

la ora cînd pendulul subteran
îşi schimbă mădularele şi ţipă
când timpul se cocleşte sub cadran
şi îngerul îşi tunde o aripă,

livadă milostivă, dacă vrei
îngroapă-mă sub tine doar o vară
să dorm buştean păscut de câţiva miei
şi-un măr frumos din tâmplă să-mi răsară.

1 comment:

Anonymous said...

mi se pare ca are un accent din tudor arghezi, dar e foarte frumos..